Mal wieder ne neue Brücke .......

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Test haben gezeigt das die Sitech in der Spitze mehr Leistung bringt.
Die Mountune mehr im unteren-mitleren Drehzahlereich.

An aktuellen Brücken würde ich derzeit die Sitech wählen, weil diese am strömunsoptimierstesten ist
hab aber selber die Mountune drauf.

An der Elevate oder auch AS reizt mich nichts.

Es geht mir um eine Strömungsoptimierung, und die ist weder bei der Elevate noch bei der AS zu sehen
meiner Meinung nach.

Einzig die Pumaspeed scheint in der Richtung optimiert zu sein.
 
Hey,

habe nur gefragt, weil Autotech ab Stufe 2 eine Ansagbrücke verlangt!
Aber mal abwarten was das neue Jahr so bringt!

Gruß
 
Ach du fährst son RS500 :lol:
Ui da bin ich überfragt, was nicht oft vorkommt bei Autotech :ups:

Ray verlässst sich auch auf die Angaben von JWR.
Ob diese nun wirklich absolut Pflicht ist wage ich ein
wenig zu bezweifeln. Bei der JWR120i weiss ich zumindest das
diese Map speziell auf eine andere Brücke abgestimmt ist.
Von den RS500 Maps ist mir das nicht bekannt.
Aber vielleicht hab ich das auch verpasst.
 
Smoky schrieb:
Ach du fährst son RS500 :lol:
Ui da bin ich überfragt, was nicht oft vorkommt bei Autotech :ups:

Ray verlässst sich auch auf die Angaben von JWR.
Ob diese nun wirklich absolut Pflicht ist wage ich ein
wenig zu bezweifeln. Bei der JWR120i weiss ich zumindest das
diese Map speziell auf eine andere Brücke abgestimmt ist.
Von den RS500 Maps ist mir das nicht bekannt.
Aber vielleicht hab ich das auch verpasst.


da hab ich dir doch mal glatt was unterschlagen ;-)
 
Also du wärst der erste deutsche Kunde mit der Autotech RS500 Map.
Ich würde aber sofort die Stufe 3 nehmen.

Würde mich dann mal sehr über ne kleine Review freuen. :thumbs-up_new:
 
Smoky schrieb:
Also du wärst der erste deutsche Kunde mit der Autotech RS500 Map.
Ich würde aber sofort die Stufe 3 nehmen.

Würde mich dann mal sehr über ne kleine Review freuen. :thumbs-up_new:


Hey,

wie schon geschrieben, muß sehr viel geändert werden für die Stufe 2 und 3, aber wenn ich der erste in Deutschland bin der die Software auf einem RS500 installiert bekommt, dann ist ja eventuell ein Rabatt von Autotech drin! :prost:
Dann würde ich auch ausführlich über meine Erfahrungen mit der Software und dem Umbau berichten! :thumbs-up_new:
 
Glaub ich weniger das da jetzt nen sonder Rabatt bekommst...Was brauchst du?

Im Endeffekt das selbe Programm wie jeder normale RS...ausser LLK und Luftfilter..die kannst erstmal lassen...Unterschied ist von der sw in der Anpassung an die rs 500 Benzinpumpe
 
frosty schrieb:
Glaub ich weniger das da jetzt nen sonder Rabatt bekommst...Was brauchst du?

Im Endeffekt das selbe Programm wie jeder normale RS...ausser LLK und Luftfilter..die kannst erstmal lassen...Unterschied ist von der sw in der Anpassung an die rs 500 Benzinpumpe


Hey,

leider ist das mit der Software nicht so einfach wie Du es hier schreibst, es sind wohl einige Parameter anders!
 
Smoky schrieb:
Es dürfte aber nur die Anpassung an die RS500er Pumpe sein.

Hey,

das habe ich auch gedacht, aber ein Tuner hat mir gesagt, das es leider nicht so ist, sonst bräuchte mann nur die RS Software im Bereich Kraftstoff an den RS500 anzupassen!

@ MasterMike,
leider geht das meines Wissens noch nicht und ich habe die Hoffnung aufgegeben, das es irgendwann funktionieren wird, also muß das Steuergerät geöffnet werden!
 
golf216vau schrieb:
Smoky schrieb:
Es dürfte aber nur die Anpassung an die RS500er Pumpe sein.

Hey,

das habe ich auch gedacht, aber ein Tuner hat mir gesagt, das es leider nicht so ist, sonst bräuchte mann nur die RS Software im Bereich Kraftstoff an den RS500 anzupassen!


Und genau das wir ja auch gemacht.
Es gibt sonst keine MAP-relavanten Hardware Änderung zu einen normal gemapten RS.
Autotech jedenfalls kann es. Ich hätte damals auch für eine RS500-Pumpe ein Map-Update bekommen.
 
Hier mal einige neue Infos zur Elevate Brücke:

http://j-w-racing.co.uk/product.php/8078/3063/elevate_i5_cast_inlet_plenum_focus_rs_mk2


[textarea]The ELEVATE Performance Inlet Manifold is engineered and constructed to provide maximum power and torque gains for the I5 engine. This is achieved by increasing both flow and capacity when compared to the restrictive standard, plastic inlet manifold. Careful attention to details throughout the manufacturing process ensures every one of our Performance Inlet Manifolds perform exactly as designed by our R&D team. Power gains are dependent on the state of tune of the engine, but a standard I5 engines will see a power gain of upto +14hp and +13ftlb (18 Nm), while a tuned engine with other ELEVATE components will see gains of over +26hp and +22ftlb (30Nm) of torque increase. The higher the engine output, the more effective our Performance Inlet Manifold becomes as additional air flow is required by the engine.

Our Inlet Manifold is precision sand cast and heat treated to 356-T6 specification, creating a strong, resilient product. After casting and heat treating, our Inlet Manifold undergoes a process of accurate CNC machining on three different fixtures for proper alignment and inlet and outlet port sizing for optimal flow. Every one of our Performance Inlet Manifolds is then pressure tested for burst resistance. The final process is the application of a high quality, durable and great looking powder coated finish.

Optimised Air Flow Design: The inlet manifold takes the single “inlet” of the throttle body and distributes the air between the five cylinders. Our design optimises the boosted air distribution between the cylinders, creating consistent combustion chamber filling and maximum power across the board. The interior surface of our Inlet Manifold is quite smooth—the result of a top quality casting process.

Outlet Port Size: The oval inlet ports on the stock lower manifold which the inlet manifold bolts to measure 51.1mm x 32.4mm. The outlet ports which mate to the lower intake manifold on the ELEVATE Performance Inlet Manifold measure 50.2 x 31.8mm—a perfect transition in air flow. For sake of comparison, the stock outlet ports measure 47.6mm x 29.2mm. Compared to our competitors, the “Brand M” Inlet measures 47.6mm x 29.3mm and “Brand S” Inlet measures an average (very inconsistent between ports) of 47.7mm x 30.7mm. Evenly distributed air delivery to each cylinder is critical, and uneven port dimensions affect performance. The factory plastic inlet has port variances of +/- .5mm on width and +/- .7mm on height. Our competitors are not much better than the factory inlet manifold in this regard. Only with CNC machining can you achieve consistent port dimensions across all five ports. Our competitors leave their outlet ports a rough, cast finish while ours feature a finely machined finish.

Gasket instead of O-rings: The factory inlet manifold uses O-rings around each of the five ports to seal to the lower manifold. This design limits port dimensions. Our design uses a gasket which we designed in-house and have manufactured to our specification. Using a gasket instead of O-rings allows us to increase port dimensions to match the larger ports of the factory lower manifold. The gasket has the added benefit of blocking heat transfer from the standard lower manifold (which is bolted to the cylinder head) to our Performance Inlet Manifold, keeping the inlet charge cooler.

Burst resistance: We have seen and heard of several factory plastic inlet manifolds bursting under higher boost pressures (even with a standard turbo), causing significant damage under bonnet. The risk of this happening is absolutely eliminated by our strong cast aluminum design with robust wall thickness. We pressure test every one of our Performance Inlet Manifolds to 50psi (3.4bar) before it leaves our warehouse to ensure proper sealing and burst resistance for our customers. Of the three hose connection locations on the inlet manifold, both of our competitors use plastic fittings on some of the connections which are prone to failure with heat and time. All of our connectors are plated brass for strength and longevity.

Tailored to your car: Our Performance Inlet Manifolds are offered in your choice of colour to best match your car’s style. Options are Bright Silver with ELEVATE logo, Gloss Black with ELEVATE logo, and “Stealth” which is semi-gloss black with no logo machined on top for those that prefer their power making parts go unnoticed when the hood is raised.(or using a JWR gel badge!)

Easy installation: Installation is easily accomplished by the do-it-yourselfer with some automotive skill and hand tools. Premium hardware and detailed instructions are included. Depending on your standard air box style, installation takes between twenty minutes to an hour and a half.

The ELEVATE Performance Inlet Manifold is a combination of excellent power gains, top quality construction, and appropriate styling.[/textarea]
 
Sehr interessant finde ich dabei, das anscheinend die Auslässe der Serienbrücke und auch die
aller anderen derzeitigen Brücken am Markt nicht optimal zu den Einlässen am Block sind.

Die Elevate erreicht dies, indem eine andere Dichtung und nicht die O-Ringe verwendet wird.
Dadurch können die Auslässe vergrößert werden.

Ich bein nur Laie, aber ich kann mir vorstellen, das ähnlich wie bei der Zylinderkopfbearbeitung,
auch hier schon diese einigen Millimeter den Unterschied ausmachen können.

Was sagen denn die Experten dazu?
 

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